گزارش کارآموزی تعمیرات و عیب یابی خودرو

قیمت: 59000 ریال

گزارش کارآموزی تعمیرات و عیب یابی خودرو

فایل word قابل ویرایش

مقدمه:

در این تعمیرگاه چهار نفر به عنوان تعمیرکار کار و چند نفر به عنوان کارآموز و شاگرد مکانیک مشغول به کار می باشند و این تعمرگاه از سالهای قبل از انقلاب تا کنون بوده که در چند سال اخیر با پیشرفت های چشمگیر به کار خود ادامه داده و با گسترش دادن این واحد و اضافه کردن دستگاهها و وسعت دادن به تعمیرگاه روز به روز به پیشرفت کار خود ادامه می دهد و چون این تعمیرگاه از سالهای خیلی قبل در این مکان می باشد و با شناخته شدن بین مردم و اهالی شهرستان و ارائه کار خوب در تمام اوقات روز ماشینهای زیادی به این مکان مراجعه و رفع عیب می کنند؛ و بنده نیز کارآموزی خود را در این تعمیرگاه بوده ام و از تجارب استادکاران استفاده برده و در پیشبرد علم خود که در دانشگاه خوانده بودم استفاده کرده و نکات آموزنده خوبی را یاد گرفته ام با امید روز افزون برای تمام کسانی که در این امر و برای پیشبرد علم و آگاهی مردم می کوشند

دستگاه تنظیم موتور و سوخت به طور اتوماتیک

دستگاه سوخت سنج (چهار گاز)

سنسورهای مورد استفاده در Air Bag

سنسورهای ایمنی (C)

تحلیل گر و سیستم کنترلی مورد استفاده در Air Bag

انواع سیستمهای جرقه زنی پلاتینی و ترانزیستوری

1-سیستم جرقه زنی پلاتین دار

2-سیستم های جرقه زنی ترانزیستوری

الف) سیستم جرقه زنی ترانزیستوری پلاتین دار

ب) سیستم جرقه زنی ترانزیستوری با به کار گیری نیروی هال TI- H

پ) سیستم جرقه زنی ترانزیستوری القایی TI-I

شبکه مالتی پلکس بر روی خودرو های پژو

سیستم های مداری الارم لنت ترمز پژه 405

تشریح عملکرد سیستم

روشهای چک کردن قطعات سیستم

عیب یابی سیستم

لامپ پشت آمپر روشن نمی شوند

چراغ خطرهای عقب روشن نمی شوند

توربو شارژر و نقش آن در تقویت موتور

یک توربو شارژر از دو قسمت اصلی تشکیل شده است

تقویت بیش از حد

کندی یا تنبلی توربو (Turbo Lag)

استفاده از دریچه فرعی

استفاده از بلبرینگ

استفاده از پره های سرامیکی در توربین

توربوشارژرهای طبقه ای

استفاده از خنک کن میانی

سیستم مداری شیشه بالابرهای درب عقب پژو پرشیا

تشریح عملکرد سیستم

سیستم مداری قفل مرکزی

تشریح عملکرد سیستم

عیب یابی سیستم

سیستم مداری فن GLX

تشریح عملکرد سیستم

مراحل کارکرد یونیت فن ها

1-دور تند – خودرو روشن

2-قطع کولر – خودرو روشن

3-روشن شدن چراغ STOP – خودرو روشن

4-دور کند – خودرو خاموش

نکته مهم

خاصیت هیسترزیس پاپس ماند

هواگیری سیستم حلقه – بسته گردش آب

نکته مهم

ارتباط سیستم کنترل یونیت فن ها با سیستم کولر

عیب یابی سیستم

فن ها در دور کند کار نمی افتند

فقط فن سمت راننده در دور تند می چرخد

فقط فن سمت شاگرد در دور تند می چرخد

فن ها در دور تند کار نمی افتند

تشریح عملکرد سیستم

عیب یابی سیستم

آینه های برقی خودرو کار نمی کنند

تشریح عملکرد سیستم

واحد کنترل الکترونیکی یا ECU

رله دوبل یا Double Relay

انژکتورها

سنسور سرعت خودرو

سنسور دور موتور

استپ موتور

سنسور موقعیت دریچه گاز

سنسور فشار هوای ورودی

سنسور دمای هوای ورودی

کویل دوبل

چراغ اخطار و دور سنج

گرمکن هوزینگ دریچه گاز

سنسور دمای آب رادیاتور

پمپ بنزین برقی

کانکتور عیب یابی سیستم

ارتباط برق ECU با سنسورها و فرمان – برها

روش کربن گیری سر سیلندر و پیستونها و رینگها و سوپاپها

طریقه فیلر گیری سوپاپها

طریقه رگلاژ ترمز دستی

طریقه تنظیم کاربراتور

طریقه تنظیم کاربراتور های اتوماتیک پیکان

طریقه ترتیب وایر چینی

بازدیدهای ماشین در زمانهای مختلف

بازدیدهای هفتگی یا هر 400 کیلومتر

بازدید های سه ماهه یا هر 4800 کیلومتر

بازدید های شش ماهه یا هر 9600 کیلومتر

بازدید های سالیانه

اطلاعات کلی موتور های اتومبیل پیکان

اطلاعات اندازه های موتورهای تخت و غیر تخت

موتورهای غیر تخت معروف به دو لوکس

هنگامی که توسط سوئیچ ایتارت زده می شود استارت نمی چرخد

موتور بیش از حد معین روغن مصرف می کند

قدرت موتور کم است

موتور تولید صدای مکانیکی اضافی می نماید

موتور جوش می آورد و تنها در این حالت است که رادیاتور آب کم می کند

سیستم خنک کننده آب کم می کند و در موقعیکه سیستم پراز مایع است موتور جوش نمی آورد

آمپر آب معیوب

ترموستات معیوب است

مشخصات سیستم خنک کننده موتورهای 1500 سی سی و 1725 سی سی

پدال قبل از بکار انداختن ترمزها راه زیادی را طی می کند (یا اصطلاح ترمز خیلی پائین می گیرد)

لقمه ترمزها و یا لنت پرچ شده برروی کفشکها آلوده به روغن شده اند

هنگامیکه ترمز بکار می افتد اتومبیل به یک سمت می کشد

هنگامی که ترمز گرفته می شود، پدال به صورت اسفنجی پائین می رود

مشخصات سیستم ترمز پیکان

مشخصات گیربکس پیکان

تنظیمات

نسبت دندها

خرید فایل

ارسال شده در